Ne]o staro ama dobro :-)

Компютурнио ветър
Една копродукция на Е. Пелин - М. Вешим
"Наше село е на баир. От връо се види доло, от доло връо се не види. У доло
е сателита, по сателита дедо поп лови ТВ 1000. У благ ден си я гледа сам, а
у пости я гледат с даскало. Едно време дедо поп и даскало се караа, караа -
за дистанционното. Евроспорт ли да гледат или ТВ 1000? Сега от них по-големи
приятели у околията нема.
На баиро на връо живеят Дудини, а у доло на крайо - Вутови. Дуда е най-убава
мома у село - с най-мощен компютър и лазерен принтер. По цел ден копа у
Интернет. Ерген си тражи - зер е мома за женене. Нема кръст, нема половина -
от врато до доле равна като широкоекранен монитор. Само един кусур има, че
като кликва мишоко, подсмърча и си бърка с язико у носо, ама кой ти гледа.
Човек без кусури не може!
Зашнал се е и акъло на Вуте по Интернет. Он у доло живее, а
мислите му през сървъро към сателито одат, като овци по каменяк. Пратил си е
Вуте у Интернето фотото - дълго, тънко и високо - два компютъра му под чатал
минуват, барабар с принтерите. Я сал чекам да се срещнат Вуте и Дуда у
Интернет, да видим каков Крали Марко на глобалните комуникации че се пръкне
от них! То убаво, ама на Дуда баща й каков е... Лелее!
Еднаж улезнал Вуте у страницата на Дуда, па се скрил у оперативната памет.
Съгледа го баща й, па му окне:
- Чекай, сине, да те питам, що тражиш на щерката у твърдио диск?
- Ветъро ми духна капата, та влезох у Интернет да я взема! - отговори Вуте.
- Я тоя ветър, така и така, докато може да ти вземе капата от сателито, та
да я фърли на сървъро!
- У, тате, оти да не може - обади се Дуда. - Мене оня ден и-мейлът ми грабна
шамията, та я намерих у Вутови на монитора, у друга директория...
- Е, па? - запита люто Дудин баща.
- Па слезем язе у директорията да я земем, а компютурнио ветър духне пак, та
ме събори у Вутови зад принтеро, па ми дигне дрехите чак до главата.
- Мълчи ма! - окна баща й. - Да не си излизала гола у Интернет като оная
Моника?...
Знам го аз тоа компютурен ветър, едно време он ме ожени за макя ти по
ксерокса..."