[Dict] Re: [LS-Dict] Feed

Vladimir Georgiev vladimir at bulport.com
Wed Jan 26 10:04:04 EET 2005

On Wed, 26 Jan 2005 08:51:00 +0200, Nick Angelow <na at bol.bg> wrote:

> но "извадка" съм я срещал изключително в статистически смисъл.
> а това не стеснява ли областта на приложението  и?

Аз да дообоснова предложението си за "източници", "новости" и "източници
на новости"...

По принцип, доколкото знам, RSS по начало е измислен за "коопериране" или
"синдикация" на новините между различни сайтове. Реално се използва (както
лесно може да се демонстрира с linux-bg.org) за следене на нови новини(!),
нови статии, нови статии, нови публикации в уеб форуми и т.н. Всичко това
прекрасно се описва с думата "новости" (за разлика от "новини", което е
натоварено с друг смисъл). Също "източник" и "източник на новости"
прекрасно се връзва с употребата на RSS -- било при "синдикацията" на
сайтове, било в програмите за крайния потребител за четене на RSS-и.

Всъщност, струва ми се, доста рядко има такова покриване между същността,
която едно понятие описва, и интуитивното значение, което думата за него
навява на по-простосмъртния потребител.