[Dict] ПрПрПр - Програмно-преводачески проблем :)

Roumen Petrov help at roumenpetrov.info
Tue Nov 22 02:01:09 EET 2011

Здравей,

Valentin Laskov wrote:
> Здравейте,
>
> Едни терзания ме терзаят ... Ще се опитам да съм кратък:
>
> Превеждам SweetHome3D. За новата версия има едно
>
> HomePane.SELECT_OBJECT_MENU.Name=Select object
> HomePane.SELECT_OBJECT_MENU.MnemonicKey=O
>
> Това е опция от контекстно меню, появяващо се с цъкане на десния бутон
> на мишката и от него "Select object" може да се избере с мишката или
> от клавиатурата с клавиша О на латиница. Добре, ама клавиатурата може
> да е превключена на кирилица. Ако го сменя с О на кирилица, тогава
> задължително клавиатурата трябва да е превключена на кирилица.

> [...]
Може с определянето на "modifier key", който се задава да бъде
"mode_switch" .... общо взето се получава така - пишеш на кирилица и
натискаш този клавиш и като продължиш да пишеш, хоп другата подредба.
И съм забравил как се държи, ако са повече от две подредбите .....
И как ще накараш или осведомиш потребителите да го направят ....
С други думи не ми изглежда добро решение.

В някой от библиотеките на графичните среди ( toolkit  ) са направени
промени, с които се опитват да намерят буквата за ускорено избиране
претърсвайки няколко подредби . Нещо като следното търсене : Нека
буквата е G, а потребителя натиска 'Г' . Претърсва се за 'Г' , не се
намира . Тогава се опитва с другата клавиатурна подредба и понеже в нея
на натиснатия клавиш съответства G ще бъде намерен.

Може би не трябва нищо да се прави. Просто ще работи.

Румен