[Dict] Main git terminology in Bulgarian

Румен Петров help at roumenpetrov.info
Sat Apr 14 20:00:55 EEST 2012

Здравей,

Някои бележки съм вмъкнал в текста по-долу.

Alexander Shopov (Александър Шопов) wrote:
> Hi everyone,
>
> I am starting the git translation  effort. git has 4 pot files, one of
> them has the main terminology and I am giving the translations in
> Bulgarian for your convenience to have a look at.
>
> I have taken into consideration the already existing translations of
> TortoiseSVN and anjuta - they contain similar terminology.
>
> *All* further discussion will be in the usual place of Bulgarian FOSS
> translators maillist:dict at fsa-bg.org
>
> You can subscribe here:
>
> If you do not want to subscribe - you can send your comments directly to
> [...]
Нещо по-българско ? отбелязвам

> branch [noun]              клон, разклонение [съществително]
> branch [verb]              разклонявам [глагол]
> conflict                   конфликт
сблъсък ?

> checkout [noun]            изтегляне [съществително]
> checkout [verb]            изтегляне [глагол]
> clone [verb]               клонирам [глагол]
> commit [noun]              (локално) подаване/поверяване [съществително]
> commit [verb]              подавам/поверявам [съществително]
предавам или потвърждавам

> diff [noun]                разлика/промени [съществително]
> diff [verb]                изчислявам разлика/промени [глагол]
> fast forward merge         превъртащо/директно/тривиално сливане
бързо или пряко сливане .
няма нужда да се доуточнява, че просто се превърта и че е по-подразбиране .

> fetch                      изтегляне/доставяне
> head                       глава (на клон, разработка)
> hunk                       парче/част/отрязък
> index (staging area)       сцена/индекс/изба
сборно място .
index нещо не ми е ясно защо е споменато.

> [...]
> push                       избутвам
> redo                       повтарям/правя наново
> remote                     отдалечено хранилище
> repository                 хранилище
> reset                      занулявам/отменям
> revert                     връщам
> revision                   версия
> sign off                   подписвам
> staging area               индекс/сцена/изба
> stash                      скатавам промени
> status                     състояние
> tag [noun]                 етикет [съществително]
> tag [verb]                 задавам етикет [глагол]
Ако етикет има смисъл при HTML или XML , в git по скоро е отметка.

Румен