[Dict] Разни новини от мен + превеждане на документацията на GNOME

Alexander Shopov lists at kambanaria.org
Fri Mar 14 14:45:31 EET 2014

Здравейте всички,

Последните месеци съм от работа вкъщи, от вкъщи на работа и не ми остава
никакво време.

Междувременно станаха следните неща:

1. Завършил съм и съм подал превода на bash 4.3, който излезе към 26 февруари
http://translationproject.org/domain/bash.html - за следващите 2 години
сме на практика на 100% (междувременно може да се появи кръпка с нови
низове за превод, но е малко вероятно)

2. Успешно предадох първата част от преводите на git - в 1.9 са завършени
речника с термини, gitk, git-gui. Превел съм и няколко от командите от git
- примерно 300 низа от общо малко над 2000. Предстои да засилвам
следващата порция - за общо около 600 низа. Там превеждам командите по
честота на употребата им от моя страна. За простите начини за ползване на
git ще изглежда, че е изцяло преведен. Предстои и да пращам кръпки за
оригиналите на английски, че има няколко грешки, поне според мен.

3. Много ръчках да пусна куката за подаване към Туитър, но нищо не стана.
За да направя това - трябва да използвам xauth, за което трябва да
регистрирам приложение за Туитър, за което трябва да им дам телефона си
(направено), с лед което трябва да го регистрирам - не успях да направя
това през телефоните във Великобритания, Германия, Финландия, но не става
и не става. Писах им на поддръжката - никакъв отговор. Ако някой има идеи
- *да пише*.

4. Здравко Здравков си е подработил групичка за ползване на компютури с
Линукс и GNOME и им е станало належащо да имат някаква документация.
Първите стъпки в тази област трябва да са:
https://l10n.gnome.org/languages/bg/gnome-3-12/doc/

[1] Getting Started with GNOME 339
[2] GNOME User Documentation 3148

Това са най-общите документи, с които потребителите ще се сблъскат.

Много ми е лесно да кажа коя документация да НЕ се превежда засега:
Тази, която не е Mallard
Accessibility, Games, Backends, Development Tools не са важни

След превеждането на [1]. [2] може да помислим за отделни, популярни
приложения от Utils и Apps.
Примерно gnome-clocks е по-важно от gnome-color-manager.

Това е засега.

Поздрави:
ал_шопов