[Dict] БГ Офис модул за проверка на правопис

Sah War ve4ernik at gmail.com
Thu May 14 06:22:06 EEST 2015

Здравей,

Не знам кой е dd, може да е Борислав Манолов (той е създателят и
администраторът на chitanka.info), а може да е и някой друг. Не знам и
колко достоверни са данните, включени в посочения от теб подтип от речника
на „Читанка“.

Не съм чувал да са променили имената на химичните елементи в последните
години (може би с изключение на някои от тези след 110, като 114 и 116?)...
Поправи ме, ако греша. Забелязах само, че всички думи от този подтип са от
м. р. и завършват на „-ий“ (има няколко с „-ей“ или „-ой“), което вероятно
е и характеристиката, по която са включени в този подтип.

Не съм сигурен и за правописа на геоложките епохи, част от които са
включени в този подтип. Доколкото знам, на български имената на геоложките
епохи май се пишат с начална малка буква, но на много места ги пишат и с
начална главна... Не съм сигурен кой вариант е правилният, май е този с
начална малка... На български всички химични елементи са с начална малка
буква (освен ако не са в началото на изречение или не са използвани като
названия на други неща, разбира се). Същото се отнася и за имената на
месеците и на дните от седмицата на български. На английски обаче са с
начална главна буква.

П.П. Отново ще се повторя, за което се извинявам: трябва да разгледаме и
файловете на IDI Spellchecker, защото в тази програма, както вече
многократно споменахме, са добавени още подтипове и са променени някои от
вече наличните. Самият аз мисля, че са пропуснати част от формите в
словоформената парадигма на глаголите, и мисля, че ще е добре да добавим и
тези пропуснати неща. Въобще, трябва да слеем нещата от BGoffice с тези от
IDI Spellchecker, с промените и допълненията на г-н Балабанов, с моите
допълнения и промени, и с твоите, Стояне (както и с тези на други хора, ако
има такива). Но това е доста сложна дейност...

П.П.П.П. Към Михаил Балабанов и Радостин Раднев:

Наскоро се сдобих с голям брой файлове с речници (повечето в текстов вид),
но не знам каква е политиката ви по отношение на добавянето на такива
файлове към BGoffice, защото част от речниците (за съжаление, става въпрос
за по-голямата част...) са от комерсиални речници и не знам дали няма да ни
осъдят, ако ги добавим към файловете на BGoffice... Ще се радвам, ако се
изкажете по въпроса, за да знам дали да ги пусна в хранилището в
SourceForge.

Поздрави,
Sah War (sahwar)

На 12 май 2015 г., 22:59, Стоян Димитров <stoyan at gmx.com> написа: