[Dict] БГ Офис модул за проверка на правопис

_ ССТАНЕВ sstpr at narod.ru
Mon May 18 14:59:25 EEST 2015

Привет,
В аптеката, като поискам два йода, ще ми отговорят с въпрос- "Малки или големи?".
В железарията, нямам грижи да кажа "дайте две ей-такива железа". Естествено, нито йодовете ще са чист йод, нито железата ще са желязо, в най-добрия случай да са предмети от стомана.
Като оставим настрана градските и селските "субкултури", дали не може да се ползва "различни йодове", вместо "различни изотопи на йода"?

И накрая, да не забравяме вица за Вазелин. Можеше да се казва „Водород‟. Тогава, естествено, ще трябва да се ползват главни букви.
Това пък ме подсеща, че в речника е силно желателно да има множествени числа на личните имена.

Поздрави!

--
Поздрави!