[Sa] dns setting up

Tocho Tochev tocho.tochev at gmail.com
Thu Feb 23 10:43:23 EET 2012

2012/2/23 Georgi Georgiev <georgi.int at gmail.com>:
> Благодаря за отговорите! Някои неща ги забелязах, но прекалено късно, та
> освен серийния номери тези другите (refresh, retry) трябва ли да се пипат?
Не мога да ти кажа, т.к. нямам опит, но TTL от 7 дена и expire от 28
ми се виждат бая (времето е в сек)...

> Редактирах реда с мейла на
> @      IN      MX    10 mail.u2.ludost.net., а това за А записа може ли да
> стане с промяна на реда
>  www           IN      CNAME   u2.ludost.net., където на мястото на cname
> слагам А. Изтрих и това с арпата.
CNAME записа ти е redirect към друг name запис (ftp IN CNAME www;
google IN CNAME encrypted.google.com.) - мисли го като symlink в fs
A записа ти е към IPv4 (AAAA за IPv6) - мисли го като запис към физическия файл

т.е. трябва да ти е:
www    IN    A    78.128.6.182
anothe_rwww_name IN CNAME www

2012/2/23 Georgi Georgiev <georgi.int at gmail.com>:
> Добавих А запсис (u2.ludost.net.  IN  A   78.128.6.182), бутнах серийния
> номер, оправих MX-a, та сега има
> @       IN      NS      u2.ludost.net.
> @      IN      MX    10 mail.u2.ludost.net. (но си мисля, че първия ред май
> е излишен), защото сега капо пусна dig ip-то и ми показва само А записа.
Не съм сигурен че (u2.ludost.net.  IN  A   78.128.6.182) ще работи -
аз го знам като (@       IN      A       78.128.6.182)
dig ти дава само за това query което си му поискал (u2.ludost.net) - пробвай
dig u2.ludost.net  -q www.u2.ludost.net
dig u2.ludost.net  -q ghost.u2.ludost.net