[Sa] Причините ви за избор на софтуер

b2 b2 at playtime.bg
Fri Mar 23 12:46:33 EET 2012

On пт, 2012-03-23 at 02:31 +0200, Vladimir Vitkov wrote:

> Бих искал да чуя на всеки причината/причините за текущия избор.
> Примерни въпроси които ме вълнуват:
> * защо сте избрали dovecot - май никой не е избрал куриер (или поне мен
> ме мързи да проверявам дали не е)

Имам няколко мейл сървъра всички с dovecot - просто от самото начало
като ги правих имах дертове с couriera, а ми трябваше да станат бързо
нещата - еми станаха бързо и както трябва с dovecot. Перфектно ми покри
изискванията, после свикнах да работя с този софтуер и затова отново
избрах него.

> * как сте си избрали irc демоните (и защо)

Ако прочетеш листата назад ще разбереш, има бая писано по темата.

> * защо всички ползват постфикс

По същата причина като с dovecot, да не говорим колко документация има,
flexible, secure, малка подробност - в postfix users maillist-а почти на
всеки въпрос ти отговаря директно Wietse Venema, може да провериш кой е
ако не знаеш и ти е интересно :) Въобще - това е MTA-то, изродии от типа
на qmail ... нема нужда.

> * защо нагиос + мунин а не монит + какти

Cacti - хахаха, това още ли е в active develoment... пък може и да се
лъжа, но не са ли само по SNMP там chekovete ? (а и counter bugs sux).
Монит - ок става, но това което имам в момента си работи ок, отделно
nagios checkera за firefox е яката работа.

> * как си избрахте бекъпа и защо

С бекъпа темата е бая сложна, а нямаше много време - като цяло rdiff
backup ползвам и ми е доволно, другия вариант за incremental е tar +
rsync, което е повече писане, bacula - за една машина не мерси, amanda -
нещо не ме изкефи. Кофтито при rdiff-backup е че няма back compatibility
за старите версии, мисля междудругото да switchna на backupninja - яката
работа.

> * не видях никой да ползва mysql за оторизация и настройка на пощата.
> Така ли е наистина?

Не , dovecot и postfix при мен са с виртуални домейни/users

Като цяло аз съм си избирал софтуера най-вече защото и преди съм го
ползвал и за мен доказано работи (без IRCD-то, там решихме че е по-добре
заради по-новия протокол).

Поздрави.