[Sa] Причините ви за избор на софтуер

"Боби Б." 606u at dir.bg
Fri Mar 23 22:27:43 EET 2012

On 23.03.2012, at 02:31, Vladimir Vitkov wrote:
> Здрравейте мили ми участници,
>
> Аз като един дребен лъркър следя какво се случва с целият този некурс и
> си мисля разни дреболии от типа защо сте избрали dovecot и какви са ви
> irc демоните (онези дето докладват за пощата).

Първо да вметна, че почти всичко го пускам за сефте.

> Бих искал да чуя на всеки причината/причините за текущия избор.
> Примерни въпроси които ме вълнуват:
> * защо сте избрали dovecot - май никой не е избрал куриер (или поне мен
> ме мързи да проверявам дали не е)

Понеже нямам наблюдения, попитах Васил, какво ползва.

> * как сте си избрали irc демоните (и защо)

Първият от групата подкара UnrealIRCd, после трябваше да се уеднаквят (защото говореха различни протоколи) и повече гласове събра ratbox.

> * защо всички ползват постфикс

Попитах Васил, какво ползва. Отначало пробвах exim, но конфигурацията ми се стори доста сложна.

> * защо нагиос + мунин а не монит + какти

Защото не им трябва тежка база данни.

> * как си избрахте бекъпа и защо

Пуснах bacula и afbackup, не успях да подкарам boxbackup и накрая пробвах rsnapshot, което и остана.

> * не видях никой да ползва mysql за оторизация и настройка на пощата.
> Така ли е наистина?

При мен няма бази данни.