[Sa] Седмицата с честите смени

"Боби Б." 606u at dir.bg
Sun Mar 25 15:06:49 EEST 2012

On 25.03.2012, at 14:27, Vladimir Germanov wrote:

> Да трябва да се разберем как ще си обменяме ключовете, тук чрез пощата
> става много бавно.

Ако Васил изпълни

    root at phyllis:/$ cat /home/u?/.ssh/authorized_keys | sort | uniq > /a/public/read-only/location/keys.txt

всеки от нас ще добави нов потребител на виртуалните си машини, например shared, ще сложи съдържанието на keys.txt в /home/shared/.ssh/authorized_keys, ще промени и ще запише root-паролата във файл, примерно в /home/shared/rootpwd.txt. Така всеки от участниците ще може да администрира всяка една от виртуалните машини. Може да се спести една стъпка, ако се разреши влизане през ssh като root (и съответно се забрани влизане с парола) и съдържанието на keys.txt се добави направо към /root/.ssh/authorized_keys.

Други предложения? Решението си има своите недостатъци :-)