[Sa] Първа задача, за Владо

Vladimir Germanov v.germanov at gmail.com
Tue Mar 27 11:53:33 EEST 2012

On 27 March 2012 00:00, Vasil Kolev <vasil at ludost.net> wrote:
> Инсталация на web сървър с поддръжка на php. Да се вижда на всяка машина
> на uX.ludost.net/a.php резултатът от phpinfo().
>
> Владо, направи страница във wiki-то за service-а - какво се ползва, как
> е инсталирано.

Мисля, че горе долу се справих със задачата. То се видя, че повечето
машини бяха със инсталирани apache/php заради nagios/munin. Реално
погледнато само на u8 инсталирах apache+php, u4 само php и на едното
freebsd apache+php. На freebsd-то срещнах малко проблеми, понеже е
система с която не съм запознат много добре. При компилирането на
apache имаше проблем с една библиотека била по-нова от инсталираната,
че трябваше да deinstall/reinstall, оттам пък трябваше и postfix да
deinstall/reinstall, тъй като и той зависи от нея. Но мисля, че не
успях да направя някоя сериозна поразия :)) По-късно надвечер ще опиша
във wiki. Опитах се да направя някакво автоматизирано инсталиране, но
понеже различни машини/администратори и различни начини за достъп до
тях и до root не успя да се получи автоматизацията ....
Определено трябва да има единни начини за login и достъп до root, това
наистина доста опростява цялата задача. Може би в началото на курса
трябва да се зададат тези правила... (а може би това е било и идеята
на сегашната задача да покаже че при различни начини на достъп .....
става по-сложно)