<div dir="ltr">Аз съм за вариант 3 - наши метрики и наши мерки.<div><br></div><div>Не съм съгласен с предложението на Точо за следене на националните данни, защото според няколко общини, в които тестове на моменти почти не се правят, болест почти нямаше в моменти, когато в София положението беше на червено. Членската ни база са обитатели на града и смея да направя предположението, че са достатъчно разумни в състояние на пандемия да не се спукват от пътуване из страната, заради което движещ фактор остава колко хора са активно болни в София, не на национално ниво.</div><div><br></div><div>Не на последно място, всички тук сме програмисти и е грехота при наличието на отворени данни да се оплакваме, че трудно се достъпва инфото за дневната статистика. Пуснах си Toggl и засякох за колко време мога да извадя инфото за днес за София. Е го те: <a href="https://bobarat.com/covid.php">https://bobarat.com/covid.php</a> . За 16 минути - толкоз. Кодът е под всякаква критика - генерираното от Postman PHP + един ред, в който посочвам какво точно да се извади от малоумно форматирания JSON. Сърби ме да го направя по-хубаво от това, ама ще се постарая да не губя повече време.</div><div><br clear="all"><div><div dir="ltr" class="gmail_signature" data-smartmail="gmail_signature"><div dir="ltr"><div><div dir="ltr"><div style="font-family:arial;font-size:small">Vladimir Vassilev</div><div style="font-family:arial;font-size:small">root @ init Lab</div><div style="font-family:arial;font-size:small">+359 885 448475</div><div style="font-family:arial;font-size:small"><a href="http://initlab.org/" style="color:rgb(17,85,204)" target="_blank">https://initlab.org</a></div></div></div></div></div></div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Mon, Apr 12, 2021 at 2:03 PM Alex Milanov <<a href="mailto:alex@i4web.biz">alex@i4web.biz</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Здравейте,<br>
<br>
Ако искате все пак да направим едно УС днес (20:00/20:30) и да вземем <br>
решение за мерките и какво ще комуникираме с хората.<br>
<br>
Аз виждам 3 варианта:<br>
<br>
1. (По Default) Не комуникираме нищо и си остават официалните мерки. <br>
Като разчитаме на личната отговорност на всеки, който ползва лаба.<br>
<br>
2. Следваме официалните мерки с една идея по-консервативен вариант. <br>
(трябва да се обсъди)<br>
<br>
3. Избираме си наши метрики и мерки които произтичат от тях (това, което <br>
обсъждаме в момента).<br>
<br>
И аз бих предпочел да са по-общодостъпни, метриките - и за нас за да <br>
може да ги анализираме и да изберем адекватни мерки и за хората за да са <br>
наясно в даден момент какво е положението, та да не трябва да пращаме <br>
email всеки път като минаваме в един или друг кейс.<br>
<br>
Най-просто ще е за мен, да вземеме бройка нови случаи на ден и <br>
най-достъпно за всички, мисля.<br>
<br>
Ако търсим нещо по специялно като активни случаи, капацитет в болниците <br>
... ще е хубаво да намерим ресурс, който ясно да може да проследим каква <br>
е ситуацията и тенденцията и/или да напишем някакъв скрипт, индикатор, <br>
диаграма за да не трябва да се ровим, пък и хората, всеки път когато <br>
трябва да преоценим ситуацията.<br>
<br>
За днешното УС предлагам да го timebox-нем в час/час и половина. с <br>
уговорката, че ако не успеем да дискутираме всичко, да продължим по email.<br>
<br>
Това е от мен.<br>
<br>
Поздрави и успешна седмица!<br>
<br>
Сашо<br>
<br>
<br>
On 10.04.21 г. 16:29 ч., Tocho Tochev wrote:<br>
> Здрасти,<br>
><br>
> Не знам за вас, но аз определено намирам за неудобно използването на <br>
> посочения ресурс.<br>
><br>
> Моето предложение е да го направим на база България (реално в момента <br>
> има достатъчно движение така че да няма значение по области как е), <br>
> много по-лесно е за гледане.<br>
><br>
> Не знам дали активните случаи не са малко бавна величина (т.е. реагира <br>
> по-забавено), както съм споменавал и преди, но нека бъде това.<br>
><br>
> За графика:<br>
> <a href="https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bulgaria/" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bulgaria/</a> (Active <br>
> Cases графиката)<br>
><br>
> (като сравните daily new cases 7-day moving average се вижда че <br>
> графиката на active cases е отместена вдясно със седмица-седмица и <br>
> половина)<br>
><br>
> 2019-та София като население е 1.24M, България 6.95M, закръгляме го на <br>
> 5:1 (реално е 5.6).<br>
><br>
> Съответно с числата на Владо:<br>
><br>
> 1. < 40k   2. < 55K   3. < 70k   4. 70K+<br>
><br>
> Поздрави,<br>
>   Точо<br>
><br>
><br>
> On 10/04/2021 15.41, Vladimir Vassilev wrote:<br>
>> Колебая се за предложените числа, тъй като ми се струва, че ако ги <br>
>> сравним<br>
>> с мерките на правителството през седмиците от тази година, ще се окажем<br>
>> почти като тях в либералността си, а всички сме съгласни, че <br>
>> правителството<br>
>> е много далече от адекватно в това отношение. Не подкрепям числата, <br>
>> но и не<br>
>> заставам директно против предложението, така че нека и другите кажат <br>
>> дали<br>
>> тези им се струват по-добре. Разликата е с около 15-25% на стъпка.<br>
>><br>
>> Показването на статистиките в реално време не смятам, че е наша<br>
>> отговорност. Достатъчно е да посочим линк, където може да се <br>
>> проверява и да<br>
>> обновяваме сайта с новина, в случай че сме сменили фазата. От там <br>
>> насетне<br>
>> любопитковците ще могат да поглеждат по всяко време. Ако някой <br>
>> толкова го<br>
>> сърби, естествено че може да разпише и визуализация, ама нека не си го<br>
>> поставяме ние за цел.<br>
>><br>
>> Валидно е притеснението, че скоро може да не можем да отворим. По мое <br>
>> лично<br>
>> усещане това ще може да се случи късна пролет. Освен remote събития (без<br>
>> значение дали вътре в Лаба или просто промотирани чрез него), и<br>
>> междувременното му облагородяване, не се сещам какво бихме могли да <br>
>> правим<br>
>> междувременно. Предвид текущата заетост на всички ни, дори и това не е<br>
>> малко, ако успеем всяка седмица да случваме нещо.<br>
>><br>
>><br>
>> Vladimir Vassilev<br>
>> root @ init Lab<br>
>> +359 885 448475<br>
>> <a href="https://initlab.org" rel="noreferrer" target="_blank">https://initlab.org</a> <<a href="http://initlab.org/" rel="noreferrer" target="_blank">http://initlab.org/</a>><br>
>><br>
>><br>
>> On Sat, Apr 10, 2021 at 2:32 PM Alex Milanov <<a href="mailto:alex@i4web.biz" target="_blank">alex@i4web.biz</a>> wrote:<br>
>><br>
>>> Здравейте,<br>
>>><br>
>>> Дам, с тази епидемична и политическа обстановка не знам в кой момент <br>
>>> ще се<br>
>>> върнат адекватни мерки.<br>
>>><br>
>>> За това и предложих в чата още първата седмица да помислим в посока<br>
>>> принципни мерки за ползването на лаба. И приветствам че действаме в <br>
>>> тази<br>
>>> посока.<br>
>>><br>
>>><br>
>>> Отностно метриките, имам 2 притеснения едното е че с тези цифри сме <br>
>>> далече<br>
>>> от отхлабване на мерките, като в същия момент връщат деца на училище,<br>
>>> отварят заведения и тн ...<br>
>>><br>
>>> Т.е. имаме сериозно разминаване с официалната политика. Не казавам че е<br>
>>> лошо това, но може би има логика да ги ревизираме малко.<br>
>>><br>
>>> Примерно: 1. Под 10000 2. 10000-13000 3. 13000-15000 4. Над 15000<br>
>>><br>
>>> Второто е че конкретните метрики не са лесно достъпни и съответно <br>
>>> повечето<br>
>>> хора не ги следят за разлика от може би бройка/процент положителни <br>
>>> тестове<br>
>>> на ден, може би съотношение заболели/оздравели на ден.<br>
>>><br>
>>><br>
>>> И за ревизирането и за достъпността може би ще е добре да погледнем, <br>
>>> ако<br>
>>> някой още не е погледнал, какви са възможностите за достъп към тези <br>
>>> данни,<br>
>>> някакво api ...<br>
>>><br>
>>> И в последствие да ги комбинираме и да видим дали може да изкараме в<br>
>>> графики - тенденции, съотношения между различните метрики, <br>
>>> съотношение със<br>
>>> текущия сезон, промяна на времето и тн ...<br>
>>><br>
>>><br>
>>> Та нърд брейна ми върви в тази посока. Event organizer brain-a ми <br>
>>> върви в<br>
>>> посока че в текущото положение и ситуация (отпускане на мерки, лаба <br>
>>> на нова<br>
>>> локация, затруднения в достъпа до лаба) по-скоро ще е нужно в даден <br>
>>> момент<br>
>>> активно да агитираме хората да идват в лаба от колкото да ги <br>
>>> спираме. От<br>
>>> друга страна ако ще държим мерките в лаба затегнати, може би е <br>
>>> хубаво да<br>
>>> помислим как да поддържаме лаба релевантен и ангажиран с общността. <br>
>>> В тази<br>
>>> посока пуснах идеята да го ползваме като локация за стрийминг на <br>
>>> релевантни<br>
>>> събития и лекции (nerd, tech, open source, ...)<br>
>>><br>
>>><br>
>>> Та това са ми мислите в момента по тези теми.<br>
>>><br>
>>><br>
>>> По-здрави,<br>
>>><br>
>>> Сашо<br>
>>><br>
>>><br>
>>> On 10.04.21 г. 10:59 ч., Vladimir Vassilev wrote:<br>
>>><br>
>>> Статистиката от началото на април до сега:<br>
>>><br>
>>> <a href="https://prnt.sc/118sqa4" rel="noreferrer" target="_blank">https://prnt.sc/118sqa4</a> (не е ясно как 2000 активни случая изчезват<br>
>>> вълшебно в един ден, ама сигурно божият син е ходил да лекува преди<br>
>>> разпятието и е обходил 2000 карантинирани в един ден)<br>
>>><br>
>>> Не виждам конструктивна дискусия по темата с конкретика за метриките <br>
>>> или<br>
>>> мерките, заради което ще публикувам това, което съм предложил в <br>
>>> момента, в<br>
>>> който се намеря с поне един свободен час. Не е изключено скоро <br>
>>> активните<br>
>>> случаи да почнат плавно да намаляват, а с отпускането на <br>
>>> правителствените<br>
>>> мерки несъразмерно ще лъхне едно усещане за "ей на, справихме се".<br>
>>> Продължавам да го намирам за особено важно да сме заявили твърда и ясна<br>
>>> позиция къде стоим ние.<br>
>>><br>
>>> Поради липсата на време не успях да пусна междинно състояние на <br>
>>> сайта до<br>
>>> сега, въпреки желанието ми все пак да пуснем нещо, съжалявам за което.<br>
>>><br>
>>> Vladimir Vassilev<br>
>>> root @ init Lab<br>
>>> +359 885 448475<br>
>>> <a href="https://initlab.org" rel="noreferrer" target="_blank">https://initlab.org</a> <<a href="http://initlab.org/" rel="noreferrer" target="_blank">http://initlab.org/</a>><br>
>>><br>
>>><br>
>>> On Sun, Mar 28, 2021 at 5:00 PM Vladimir Vassilev <<a href="mailto:vloo@initlab.org" target="_blank">vloo@initlab.org</a>><br>
>>> wrote:<br>
>>><br>
>>>> Здрасти ви,<br>
>>>><br>
>>>> Надявам се да успея вкратце да ви представя визията си за това как <br>
>>>> трябва<br>
>>>> да подходим към текущата COVID криза. Критики, предложения за <br>
>>>> подобрения<br>
>>>> или промени и всякакви други коментари са силно желателни, за да <br>
>>>> стигнем до<br>
>>>> финален вид.<br>
>>>><br>
>>>> *Къде стоим ние*: УС имат отговорността да се грижат за <br>
>>>> съществуването и<br>
>>>> просперирането на Лаба, без това да създава предпоставки за<br>
>>>> разпространението на болестта.<br>
>>>><br>
>>>> *Цел на решението*: да определим твърдо и ясно правило с измерими<br>
>>>> метрики, на което да базираме последващи решения за появяващи се<br>
>>>> възможности за мероприятия в Лаба от какъвто и да било характер.<br>
>>>><br>
>>>> *Предложение за метрики:* най-обективната метрика за идентифициране на<br>
>>>> текущия риск от създаване на предпоставка за разпространението на <br>
>>>> болестта<br>
>>>> в Лаба е броят заболели в София за последните 5 работни дни, тъй <br>
>>>> като освен<br>
>>>> текущото състояние от това се вижда и тенденцията. Конкретните <br>
>>>> данни могат<br>
>>>> да се видят в чист вид тук:<br>
>>>> <a href="https://data.egov.bg/data/view/492e8186-0d00-43fb-8f5e-f2b0b183b64f" rel="noreferrer" target="_blank">https://data.egov.bg/data/view/492e8186-0d00-43fb-8f5e-f2b0b183b64f</a><br>
>>>><br>
>>>> *Нива на консервативност:* предлагам няколко нива на консервативност в<br>
>>>> зависимост от броя активно болни в София и липса на възходяща <br>
>>>> тенденция:<br>
>>>><br>
>>>>     1. *Под 8000* активно болни в София (както бе по някое време<br>
>>>>     февруари, 2021, след когато пуснаха от 5 клас нагоре) - <br>
>>>> разрешени събития,<br>
>>>>     присъствие с маска по всяко време, освен при консумация на <br>
>>>> храна и напитки.<br>
>>>>     2. *Между 8000 и 11000 *активно болни в София (както стана към <br>
>>>> края<br>
>>>>     на февруари и началото на март, 2021) - събития се случват само <br>
>>>> ако може да<br>
>>>>     се осигури дистанция от 1.5м между хората, помещението е с <br>
>>>> отворени<br>
>>>>     прозорци, хранене в Лаба не се допуска.<br>
>>>>     3. *Между 11000 и 14000* активно болни в София (както бе седмица<br>
>>>>     преди да се обяви поредното затваряне заради "3тата вълна") - <br>
>>>> прекратяват<br>
>>>>     се събития и всякакви групови занимания в Лаба. Окей са <br>
>>>> наложителни<br>
>>>>     посещения, но с дистанция между хората.<br>
>>>>     4. *От 14000 нагоре* активно болни в София (както е в момента) -<br>
>>>>     посещаването на Лаба не се препоръчва и се осъществява <br>
>>>> единствено за важни<br>
>>>>     конкретни задачи без излишно застояване в Лаба.<br>
>>>><br>
>>>><br>
>>>> *Противоепидемични мерки*, които можем да вземем за превенция, без<br>
>>>> значение нивото на консервативност, което сме приложили:<br>
>>>><br>
>>>>     1. Използване на ултра-виолетова лампа в помещенията, в които<br>
>>>>     предстои или са се извършвали определени дейности <br>
>>>> (продължителност спрямо<br>
>>>>     документацията на устройството).<br>
>>>>     2. Постоянно използване на пречиствател на въздуха, ако е доказана<br>
>>>>     ефективността му против вируса или ФПЧ, както и наличието на <br>
>>>> HEPA филтър.<br>
>>>>     3. Постоянна наличност на свеж въздух чрез отворен прозорец в<br>
>>>>     помещенията, в които работят хора.<br>
>>>>     4. Дезинфекция със спрей на работните повърхности и инструменти <br>
>>>> след<br>
>>>>     използването им.<br>
>>>><br>
>>>><br>
>>>> *Режим на достъпа:*<br>
>>>><br>
>>>> Тъй като към момента не можем да предоставим отдалечен контрол на <br>
>>>> достъпа<br>
>>>> до Лаба, всякакви мероприятия и посещения в Лаба се случват чрез <br>
>>>> уговорка с<br>
>>>> член на УС, който поема отговорността да организира дезинфекцията и<br>
>>>> прилагането на съответните мерки, без значение кое ниво на <br>
>>>> консервативност<br>
>>>> е приложено.<br>
>>>><br>
>>>> - - -<br>
>>>><br>
>>>> Оставам отворен за предложения за корекции, като се надявам скоро да<br>
>>>> можем да стигнем до финално решение, което да публикуваме на сайта.<br>
>>>><br>
>>>> По-здрави,<br>
>>>><br>
>>>> Vladimir Vassilev<br>
>>>> root @ init Lab<br>
>>>> +359 885 448475<br>
>>>> <a href="https://initlab.org" rel="noreferrer" target="_blank">https://initlab.org</a> <<a href="http://initlab.org/" rel="noreferrer" target="_blank">http://initlab.org/</a>><br>
>>>><br>
>>><br>
>>> _______________________________________________<br>
>>> Us mailing <br>
>>> listUs@initlab.orghttps://<a href="http://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us" rel="noreferrer" target="_blank">lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us</a><br>
>>><br>
>>> _______________________________________________<br>
>>> Us mailing list<br>
>>> <a href="mailto:Us@initlab.org" target="_blank">Us@initlab.org</a><br>
>>> <a href="https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us" rel="noreferrer" target="_blank">https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us</a><br>
>>><br>
>>><br>
>>> _______________________________________________<br>
>>> Us mailing list<br>
>>> <a href="mailto:Us@initlab.org" target="_blank">Us@initlab.org</a><br>
>>> <a href="https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us" rel="noreferrer" target="_blank">https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us</a><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> Us mailing list<br>
> <a href="mailto:Us@initlab.org" target="_blank">Us@initlab.org</a><br>
> <a href="https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us" rel="noreferrer" target="_blank">https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us</a><br>
_______________________________________________<br>
Us mailing list<br>
<a href="mailto:Us@initlab.org" target="_blank">Us@initlab.org</a><br>
<a href="https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us" rel="noreferrer" target="_blank">https://lists.ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/us</a><br>
</blockquote></div>