Басни за Настрадин Ходжа

Познайте от какъв език е превода :)

Веднъж съселяните попитали Настрадин Ходжа, защо не си направи
персонална web страница.
"Всичко е много просто, - отговорил Ходжата, - Когато имам
Благословението на Аллах, нямам Front Page..."
"А когато имаш Front Page?" - го попитали.
"Който има Front Page, не може да има и Благословението на Аллах..." -
отговорил мъдрият Ходжа.

* * *

Веднъж по време на вечеря в двореца, Емирът започнал да се възхищава
от Линукс.
"О, команден ред! - казвал той, - о, Истинска многозадачност, о,
Распределен достъп! - само за едно от тези неща бих заменил за Линукс
всичките красавици от моя харем!"
"Но своята жена определено бих я сменил само за Windows 98" -
замислено произнесъл Ходжата.
"Проклет леймър, гамер нешастен! - гневно извикал Емирът, - веднага ми
обясни това!"
"Всичко е много просто - свил рамене Ходжата, - това ще бъде много
справедлива размяна. Жена ми също обожава всякакви глупави украшения,
нищо не върши вкъщи, трудно вдява и постоянно задава идиотски въпроси..."

* * *

Веднъж между Настрадин Ходжа и някакъв си дервиш, който минавал за
солиден мъдрец, се завързал ожесточен спор. Дервишът така трескаво
сипел цитати от Свещеното писание, че Ходжата, накрая, не могъл да му
отговори достойно и замълчал.
"Какво, аргументите ти ли се изчерпаха?" - самодоволно попитал
дервишът.
"Не, просто временно ми падна трафика!" - съобразил Ходжата.

* * *

Веднъж Емирът заповядал на Настрадин Ходжа да направи wеb-сайт за
своето пътуване до Мека. "Направи повече java-аплети, - заявил той, -
аз обожавам java-аплетите!"
"И аз, господарю мой..." - отговорил Ходжата.
"Въпреки, че, може би, не си струва толкова да се претоварва
страницата, - размисляйки, казал Емирът, - мисля, че хубавото трябва
да бъде с мярка..."
"И аз така мисля, господарю мой..." - отговорил Ходжата.
Емирът внимателно погледнал Ходжата и казал:
"Модата на java-аплетите мина. Мисля, че един - два най-много са
напълно достатъчни"
"И аз така мисля, господарю мой..." - отговорил Ходжата.
"Ако направиш дори и един аплет, ще заповядам да ти отсекат главата! -
завикал Емирът. - Аз ненавиждам java-аплетите!"
"И аз също, господарю мой..." - отговорил Ходжата.
"Абе ти какво, изобщо ли нямаш собствено мнение? - възмутил се Емирът,
- Веднъж обожаваш java-аплети, а после ги ненавиждаш!"
"Парите ти ми ги плащаш, а не java-аплетите..." - свил рамене
Настрадин Ходжа.

* * *

Веднъж Настрадин Ходжа си сменил джамията. Случайно го срещнал на
пазара моллата на предишната джамия и започнал да го гълчи:
"Ти си мъдър човек, - казал той, - нима мислиш, че от новата джамия
молитвите ти към Аллах ще идват по-добре?"
"Много зависи от провайдера" - усмихнал се Настрадин Ходжа.

* * *

Веднъж съселяните казали на Настрадин Ходжа, че жена му много често
виси в Интернет.
"Това е нагла лъжа! - гордо отговорил Ходжата. - Ако много хойкаше по
чужди страници, то поне веднъж щеше да посети и моята..."

* * *

Веднъж, когато Настрадин Ходжа бил молла, хората поискали от него да
се помоли, за да прати Аллах дъжд за по-добър урожай. Ходжата напразно
се молил, но дъжд все нямало. Накрая хората започнали да говорят, че
молитвите на новия молла не достигат до Аллах.
"Моите молитви прекрасно достигат до Аллах, - не издържал веднъж
Настрадин Ходжа, - просто, очевидно, на небесата имат проблеми с
кодировката..."

* * *

Веднъж един алчен богаташ попитал Настрадин Ходжа за себе си, дали ще
попадне в рая.
"Само в един случай! - отрязал Ходжата, - Ако преизподнята в този
момент е "UNDER CONSTRUCTION"!!!

* * *

Настрадин Ходжа и жена му имали домашен BBS. Веднъж през нощта
сървърът блокирал. Жената разбудила Ходжата.
"Това е наш общ сървър, делим го по равно! - казала жената. - Иди и го
вдигни, твой ред е!"
"Иди и вдигни твоята половина, - завивайки се презглава с одеялото,
през сън пробоботил Ходжата, - а моята половина нека да поспи още
малко!"

* * *

Веднъж Емирът назначил Настрадин Ходжа за кмет. Предишният кмет винаги
отговарял на писмените молби от просителите кратко и ясно с "НЕ".
Ходжата пък започнал да пише на всички молби резолюция "ДА". Това
много се харесвало на хората, но Емирът бил недоволен. Той повикал при
себе си Ходжата и казал:
"Настрадин, не може да разрешаваш положително всички молби, иначе ще
ти се качат на главата. Нима наистина си такъв слабохарактерен, че не
можеш да напишеш "НЕ"?
"...е мога, - въздъхнал Настрадин Ходжа, - аз съм стар фидо...етаджия!"

* * *

Веднъж, узнавайки, че Настрадин Ходжа е истински мъдрец, към него от
целия окръг се стекли ученици, странстващи дервиши и просто любопитни хора.
"Какво да правя, Учителю? Понякога ми се струва, че а-ха и ще стигна
до Бог, - попитал го един млад ученик, - но в най-отговорния момент
Той ми се изплъзва!"
"Ако искаш да имаш добра Връзка с Него - бръкни се за наета линия" -
отговорил Ходжата.

--
Best regards,
 Simeon                          mailto:vlahov@spnet.net