[Dict] БГ Офис модул за проверка на правопис

Nick nick at angelows.eu
Mon May 18 19:11:34 EEST 2015

On 18/05/15 14:59, _ ССТАНЕВ wrote:

> Привет,

Привет да бъде.

> В аптеката, като поискам два йода, ще ми отговорят с въпрос- "Малки
> или големи?".

По-скоро ще ви попитат "тинктура или брунол?". Странният поглед няма
да го споменаваме, но може да промърморят нещо под нос.

> В железарията, нямам грижи да кажа "дайте две ей-такива железа".
> Естествено, нито йодовете ще са чист йод, нито железата ще са
> желязо, в най-добрия случай да са предмети от стомана.

Тогава за какво е този флейм?! Ако е за поддържане на форма -- добре,
не възразявам. Но ако е на сериозно -- не, благодаря.

В края на краищата имената на химичните елементи (нали не сте
забравили, че става дума точно за тях) не са бройни имена, че да ги
размножавате с лека ръка.

> Като оставим настрана градските и селските "субкултури", дали не
> може да се ползва "различни йодове", вместо "различни изотопи на
> йода"?

Ами не, и това не може, Пак по същата причина -- че говорим за химични
елементи.

> И накрая, да не забравяме вица за Вазелин. Можеше да се казва
> „Водород‟. Тогава, естествено, ще трябва да се ползват главни
> букви.

Не, вица ми убягва, но се сещам за една задачка по математика по този
повод.

> Това пък ме подсеща, че в речника е силно желателно да има
> множествени числа на личните имена.

Като например Ивани? Петри? Янки?

- --
the lamer's team honourable member