[Sa] the bottom line

Tocho Tochev tocho.tochev at gmail.com
Tue Apr 10 21:46:07 EEST 2012

Здравейте, това е моя mail за края.

Първо искам да благодаря на maniax-а за организирането на този не-курс
и съответно на "спонсорите" дали желязото и net-a.

Какво понаучих:
- X по подразбиране се стартира без никаква сигурност :(
- bind9
- basic postfix+dovecot (по принцип съм с exim)
- даде ми повод да си поиграя малко повече с munin
- ufw (но не ми хареса)
- някой и друг хак за VirtualBox
- преговорих си irc-то (но все още не ми хареса)
- установих че читав irc server няма
- кода на wordpress е по-добър отколкото очаквах
- малко неща за freebsd...
- преговорих малко distributed fs-овете

Запознах се с готини хора (трябваше да се организираме да се видим).

Очаквах (т.е. надявах се, но не се случи):
- да обсъждаме повече
- всички да си пишат читаво документацията, за да се учим един от друг
- някой да хвърля по едно око на документацията и да казва "това не се
прави така"
- задачите да са по-конкретни (e.g., "пуснете DNS"->"пуснете bind9",
но това не е проблем)
- да има vpn, failover, drbd, heartbeat...
- maniax-a да дава link-ове към полезни четива
- да отнема по-малко време
- по-лесно да се организираме

Не очаквах:
- да отпаднат 50% от хората

Като цяло курсът не беше лош като за първи опит, но от моя гледна
точка можеше да бъде и доста по-добър.

В заключение: беше ми приятно да участвам, благодаря на maniax-а,
колегите и добрите хора подпомогнали това начинание (със съвети,
желязо и нет) :)

Поздрави,
  Точо