[Sa] Достъп до log-информацията през web?

Tocho Tochev tocho.tochev at gmail.com
Mon Mar 5 20:01:33 EET 2012

( Извинявам се на Боби, че му hijack-нахме thread-a. )

2012/3/5 Georgi Georgiev <georgi.int at gmail.com>:
> Това с правата беше експериментално. Пусках дебъгове, гледах логове, но не
> показват нищо, единствено, че directortindex is forbidden, но това го
> отстраних. Сетвам си директивата, в логовете отново няма нищо, вече не е
> форбидън, но листва файловете. Наличен index в самата директория няма. В
> интернет четох че трябва да се създаде празен индекс, но това не е вярно или
> поне при мен не работи, защто дака default страницата си стои бяла. Прерових
> документацията и гугъла и колкото да е елементарен проблема нито едно от тях
> не даде резултат.

Добре де - ако искаш още помощ - дай малко повече информация...
Дадохме ти идеи за това какво може да е проблемно (.htaccess,
localhost only) и някои начини за debug (log level, debug info,
strace)...
И да иска някой да ти помогне не може, т.к. няма информация
(изключваме морална подкрепа :) )...

Следващите неща нямат за цел да те обидят, а да са конструктивна
критика за това как трябва да искаш помощ.

1. първо гледаш log-ове (без + със debug) и питаш net-a
2. ако е нещо за което си мислиш че хората са се сблъсквали (e.g.,
"какви DNS записи трябва да сложа" или "достъп до log-информацията
през web?") го описваш с един параграф
3. ако е нещо с което групата ли следвало да се е сблъсквала (e.g.,
"ratbox-а на debian май не работи със ssl") го описваш с един параграф
обяснение + основни твой наблюдения
4. ако е нещо друго го описваш с едно изречение (заглавие) - пишеш
няколко параграфа - какъв е проблема, как си стигнал до него, каква ти
е "околната среда", какво си се опитал да направиш, евентуално части
от log-ове и т.н. (хубаво log-овете да са цитирани точно, за да може
лесно да намери съответната дискусия човек който има същата грешка)
5. след като получиш някакви отговори (или ако няма отговори):
   5.1 ако става някой - казваш "благодаря, метода X ми свърши работа"
(или поне че е проработило, за да може после случаен човек като ползва
нета и попадне на твоя проблем да знае че предложеното решение работи)
   5.2 ако не работят казваш че не работят (и как - log-ове), даваш
повече информация (включително може и целите log-ове някъде)
6. Ако намериш решение - напиши го за другите...

Също така като имаш време хвърли око на "How to Report Bugs
Effectively" [1] (кратко е) и "How To Ask Questions The Smart Way" [2]
.

В нашия случай - не знаем как си инсталирал apache-то, кои модули са
му активни (man a2dismod), не знаем как/къде си инсталирал nagios-a
(какво е станало след chmod -R 0777), как си конфигурирал сайта
(httpd.conf & friends), каква ти е структурата на папките (има ли
symlinks, няма ли, има ли .htaccess, какви са правата), как се опитваш
да се вържеш (през localhost?, към virtual site?), даже не знаем каква
е грешката в log-a ("directory index is forbidden" или "directory
index is forbidden by rule ...", и дали с оправянето което си измислил
не си омазал нещо (e.g. chmod -R 0777 / ) )...
> Сетвам си директивата, в логовете отново няма нищо, вече не е
> форбидън, но листва файловете. Наличен index в самата директория няма.
Каква е тази директива? Коя е директорията?
Повечето от тази информация трябва да се появи в wiki-то - защо не я
напишеш и посочиш в mail-a (съответната ревизия). Copy-paste-вай
директно от log-а като описваш грешки.
Запитай се "явно никой не се сеща само по описанието на проблема, може
би им трябва повече информация?".

Та прочети [1] и [2], и живот и здраве, след известно време, като
почнеш ти да отговаряш на въпроси, би следвало да стигнеш до подобни
мисли.
Пак казвам - не се обиждай, пиша този mail с добри чувства :)

[1] http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/bugs.html
[2] http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html