[Sa] Причините ви за избор на софтуер

Vladimir Vitkov vvitkov at netsecad.com
Sat Mar 24 14:24:15 EET 2012

On пт, 2012-03-23 at 02:31 +0200, Vladimir Vitkov wrote:
> Здрравейте мили ми участници,
След като прилично количество хора се изказаха реших и аз да споделя ...
стига с това да не ви се пречкам де. Мисля да си разделя софтуера по
категории.

В момента търкалям апаче - популярен известен и какво ли още не. Основна
причина - не отнема много време а и има доста документация.
От друга страна на домашния ми рутер върви lighttpd - лек е и пъргав
(малко трудно се закачат нестандартни работи)
Имам и един ngnix но с него не съм си играл много. За сметка на това
руснаците го боготворят направо (поне в началото му)

> * как сте си избрали irc демоните (и защо)
IRC съм пускал само с hybrid (отдавна беше ей) и имам като цяло не
особенно приятни впечатления.
> * защо всички ползват постфикс
Е аз съм на куриер - изглежда ми по подредена конфигурацията. Dovecot-a
много разпръсната ми се вижда конфига
> * защо нагиос + мунин а не монит + какти
мониторинга ми е доста постен ползвам мунин + скриптчета + logwatch +
rkhunter
> * как си избрахте бекъпа и защо
За бекъм съм на скриптове + backuppc. Ползвал съм rsnapshot i rdiff но
не ми харесаха от гледна точка на подкарването и малко тегавото
нагласяне на периоди за retention
> * не видях никой да ползва mysql за оторизация и настройка на пощата.
> Така ли е наистина?
При мен е предимно с mysql но имам малко повече user-и и е като цяло
удобно

> Като цяло защо сте направили избора на съответния софтуер (причина щото
> така не е най-резонната, но не и невалидна). Така де ... споделете за
> останалите които гледат и се чудят.
Основно избора ми е бил първо до колко е лек и после до колко
функционален софтуера. Имал съм време да си играя преди години и горе
долу съм се залостил на този софтуер, но пък винаги пробам нещо ново.
Добре че има виртуализация че да може човек да си поиграе :)

--
Regards
Vladimir Vitkov