[Us] [core] Неприбрана техника - опънфест

Венцислав Атанасов user89 at gmail.com
Fri Dec 27 02:02:50 EET 2019

Марияне, благодаря за изчерпателния отговор. Ще добавя още няколко неща, за
да не съм погрешно разбран.

TL;DR: Като ме е издразнило нещо, звуча грубо. Въпреки това не искам да
отблъсквам никого от Лаба.

- Относно складирането на техника, на едно от УС-тата коментирахме, че тъй
като е станало практика, не можем да я прекратим без да има обидени и
недоволни членове, затова няма да предприемаме нищо, стига складираните
вещи да не пречат за ползване на помещенията по предназначението им. Тоест,
в стаите да е достатъчно широко, за да може да се минава, в студиото да е
достатъчно широко за да може да се свири и да се прави звукозапис и т.н.
Реално, не мисля че е нарушено предназначението на някое от помещенията,
защото кашоните бяха преместени от коридора, и вече не се набиват толкова
на очи. Въпроса ми беше по-скоро, дали има неща които не се намират
обичайно в Лаба, собствениците им биха си прибирали, но няма удобен момент,
в който да дойдат да си ги вземат. Ако е така, аз лично бих помогнал с
транспорта в рамките на София.

- Относно community-то - изглежда че аз съм най-критичен, и може би си прав
че обичам да се заяждам, но аз лично не го чувствам така. По-скоро имам
стремеж към някаква перфектна среда, в която всичко е подредено и описано.
Знам че няма как да се случи, но започвам от най-очевидните неща, и
повдигам въпроса, докато не се измисли някакво решение. Не искам да гоня
хора или да създавам повод да се отцепват/преместват и т.н. - както виждаш,
не сме цъфнали и вързали, че да си избираме членовете. Всеки, който може да
допринесе, е добре дошъл. Не целим да сме подредната зала за събития.
Приятно е да идвам хора, с които да може да се дискутират интересни теми,
но в последните няколко години съм забелязал, че хората предпочитат онлайн
activities пред офлайн такива.

- Въпросите които повдигам, и отношението което смяташ за кофти, имат
обяснение и не искам да звучи като оправдание, а по-скоро като опит да
изясня изразните ми средства. Аз съм програмист, и се занимавам с това,
защото съм се сблъсквал с някакви проблеми (грешно написан софтуер,
неизползваеми сайтове, дразнещи програми и т.н.). Опитвам се да приложа
тези принципи и в комуникацията с хора, което очевидно не работи :) Като
срещна проблем, започвам да търся как може да бъде дебъгнат, дали трябва да
се пачне, дали трябва да се пренапише, дали трябва да се пита upstream-а за
съответния фикс, дали нещо не е фундаментално сбъркано и проекта не е
приложим за някаква архитектура. Това изглежда като заяждане, нахалстване,
многократно напомняне и иронизиране. Не го правя за да обидя някого - теб
или други хора от екипа, а защото наблягам на това, колко е важно за мен да
се намери решение. А понякога, промяната не е нужда, не трябва да се
рефакторира цялото нещо, а да се документира малко и да се отдели в отделен
thread. Така хем нещата продължават да се случват, хем конфликта се оказва,
че не е толкова сериозен, колкото е изглеждал на първо четене.

- Ако нещо не може да се събере в студиото, може да пишеш и хората които
висим по-често в лаба, бихме разместили нещата, така че да се намери място.
Ако окончателно и непоправимо е заето 100% от мястото, тогава имаме
по-голям проблем, последния път като се случи добавихме нови стелажи.
Предполагам ако се случи пак, ще измислим как да съдействаме.

- Освен консумативите (чаши, захар, кафе и т.н.), на една от снимките съм
акцентирал на двете кафемашини в картонени кутии. Знаеш ли каква им е
историята, при нас ли ще стоят до следващото събитие и може ли да ги
ползваме?

- Ще разгледам какво има в пластмасовите куфари (в единия има комплект
инструменти), и ако не знаем на кого са - ще пиша с още снимки.

- За останалите тениски, може да пишем един мейл до yo at initlab.org, че ако
някой желае да направи дарение на ФОП и иска да получи тениска като подарък
за дарението си, може да заповяда в Лаба.