[Yo] казус: софтуерна разработка, авторски права, интелектуална собственост

Alex Milanov alex at i4web.biz
Tue Jan 16 17:11:28 EET 2018

Здравейте фелоу лабъри,

Не знам дали някой би могъл да ми помогне в случая, но наскоро изникна
следния казус. От една компания за която върша софтуерна разработка като
подизпълнител поискаха да подпиша договор за Интелектуална Собственост.
От една страна те имат право да ползват труда който съм изработил за тях
от друга основна практика при разработката на софтуер е преизползването
на код, patterns, похвати ... Освен това от няколко години имам
практиката да пускам голяма част от мои библиотеки, прототипи ... open
source. Та въпроса ми е как най-адекватно би могъл да се уреди един
такъв казус. Дали стандартен лиценз като MIT би свършил работа и за
двете страни и във какъв вид би било добре да се структура.

Сори че ви занимавам малко с лични хави, но подобно решение би било
добре и за други които се занимават с фрийланс и със open source
инициативи едновременно.

Благодаря и поздрави!

Сашо