[Sa] Свързване на Even и Odd IRC мрежи

Vladimir Germanov v.germanov at gmail.com
Fri Mar 2 17:02:29 EET 2012

---------- Forwarded message ----------
From: Tocho Tochev <tocho.tochev at gmail.com>
Date: 2 March 2012 15:35
Subject: Re: прехвърляне на машина
To: Vladimir Germanov <v.germanov at gmail.com>

2012/3/2 Vladimir Germanov <v.germanov at gmail.com>:
> Аз имам друг въпрос, какво ще правим с новата задача за обединение на
> двете irc мрежи, тъй като използваме ircd-та с различни протоколи
> TS6,TS5? Трябва единодушно да решим и може да се наложи или всички да
> минаваме на unrealircd или на ratbox. До колкото си спомням от
> последната irc среща нещо не бяхте много доволни от unrealircd.
> Разгледай ratbox-а също, аз в момента преглеждам unrealircd-то и
> трябва да се прецени на какво ще се спрем... поне аз на първо четене
> пуснах едно търсене, но не открих ircd което да може да си говори с
> [...]

Ами има някакъв ircd (PleXusIRCd) дето работи и с двете (уж), но не е
пипан от 2007-ма...

Аз търсих малко по въпроса и доколкото разбирам трябва да минем на
един вид сървър (освен ако някой от нас съвсем няма какво да прави тия
10 дена и реши да кодне bridge...).

unrealircd не е чак толкова лош - аз съм описал в log-a от миналата
среща какво мисля (приложен долу); главния му недостатък е че
logging-a му е скапан, но май и на ratbox-a не му е много по-добър. И
двете трябва да се компилират за да се използват...

От http://sa.ludost.net/logs/log.20120226.txt , в [] скоби съм добавил нещо ново
(20,36,37) u1: недостасъци:
(20,36,37) u1: - inconsistent license
(20,36,37) u1: - had to be compiled [еми то и ratbox-а, но поне е по-чисто]
(20,36,37) u1: - limited logging system
(20,36,37) u1: - plain text passwords in conf [и ratbox-а се оказа че
ги пази plaintext]
(20,36,37) u1: - not all irc commands are implemented [каквото и да значи]
(20,36,38) u1: предимсва:
(20,36,38) u1: - ssl works
(20,36,39) u1: - има повече feature-и (които не ползваме) [тук излъгах
без да искам - ползваме cloaking (mangle на IP-то); за другото
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IRC_daemons#Features ]

Ако искаш направо forward-ни писмото ми заедно с твоето мнение към
групата, че няма много смисъл само ние да си го обсъждаме.
--------

С колегата започнахме някакъв разговор за свързването на двете irc
мрежи. Мисля, че всички трябва да решим и да се спрем на един и същи
ircd, освен ако наистина някой не реши да напише за 10 дни нещо по
върпоса :) Въпроса е кой вариант да се избере, трябва да направим
някакво сравнение и да се спрем на най-добрият/подходящият вариант.
Тук са описани основните разлики:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IRC_daemons

На втората среща в irc, казах няколко неща за ircd-ratbox:
- За да работи SSL трябва да се прекомпилира с поддръжка на openssl
(за Debian/Ubuntu)
- Липсва по-подробна документация - единствено коментарите в
конфигурационния файл и търсене в интернет /на сайта им няма почети
никаква документация/
- Сравнително лесно се работи с конфигурационния файл /има подробни
обяснения, кое какво е)
- Services, идват като отделен пакет /ако ще пускаме въобще.../
- Log системата му не е от най-добрите, но има някакво разделение на
логовете за потребители, опери, сървъри и др. /това май не го видях в
unrealircd, ако греша някой да ме поправи?/
- Поддържа паролите в конфигурационния файл да са криптирани - за
потрбители и опери съм на 100% сигурен /справки mkpassword-ratbox/ до
колкото си спомням и за паролите при връзка на сървърите също поддържа
да са в криптиран вид, има flag encrypted/
- Поддържа spoof на адреси
- Разделяне на права на локални и глобални опери

Ако нещо съм пропуснал, колегие с които пускахме ratbox да ме допълват.

Давайте идеи какво ще правим :)