Това можеше да се случи и у нас

  Превод от руски.

Един приятел ми го разказа. Продължавам от негово име...

     Една събота през лятото, мой приятел ме помоли да помогна във филиала
на неговата банка да настроим локалната им мрежа. Филиалът се  разполагаше
на 1-вия етаж на жилищен дом в "Г"-образна форма. В дългата чертичка
на "Г"-то.
 Е, утрепахме три-четири часа в работа, уморихме се, отидохме за
картофки с бира (събота е, шефовете ги няма), стоим зад зарешетените
прозорци, пушим, пием бира...
 А на двора някакво движение.
    Както после се изясни, в едно от незаетите помещения в късата
чертичка на "Г"-то се премествало едно от подразделенията на РУБОП
(Руският НСБОП), или пък ОМОН (специални полицейски подразделения).
Но това се разбра после...
     А засега гледахме как десетина човека мъкнеха от "Баркас"-ите
шкафове, маси, столове, закачалки, компютри, монитори и всякакви
такива глупости. Всичко това наблюдаваше изнурен от жегата мъж
(видимо шефът) с бутилка бира в ръката...
     Изведнъж в двора се намъкват баварец и мерцедес. От бавареца
изскачат "баш конкретни мутри". Хващат един с монитор в ръцете и
протича следният разговор:
 - Местите се?
 - Местим се...
 - А ква ви е фирмата? С какво се занимавате?
 - Ами, за всекиго по нещо...
 - Ясно. Търгуваме. Кой е главният тук?
 - Ей го там, с биричката, до колата.
 - Ами ела да ни запознаеш...
 Мъжът оставя монитора на някакъв стол и води мутрите при началството.
 - Ей, Сергеич, тука едни се интересуват...
 - Кой?
 - (мутрите) Бай Благой от СофКенефРемонтСтрой. Добре, отивай да
 бачкаш. Ти, значи, си началникът?
 - Ми нещо подобно. А вие, всъщност кои сте? И защо питате?
 - Ся ше разбереш. Разбрахме значи, търговска фирма дошла тука.
 А на кого плащате?
 - В смисъл?
 - Ти не ми отваряй, пич. Да не зема да те отворя като рибя консерва.
 Не стопляш ли?
  -А-а-а-а... Май стопли...
 - Виждаш ли, какъв си умничък. Значи, като искаш, можеш...
 И така, на кого плащаме?
 - Ами, всъщност, на никого...
 - Как така?
 - Ами ето така...
 - Виж кво, не ни прави на луди. Добре, нямаме време. Значи така.
 Ще плащате на нас. Колко - ще ви кажем после. Ще видим с какво се
 занимавате.
 - Е кво ще го протакаме. Ей сега ще го решим. Ще ви дам примерен
 баланс. Ковалев!!!
 - (от камиона) - Тука съм.
 - Извикай Артур и елате. Имаме си разговор тук с едни. (към мутрите)
 Това е началник-отдел счетоводство...
 Когато тези двамата се приближиха, имах чувството, че зад техните
 гърбове се скриха всичките камиони с оборудването...
 По-нататък... Жителите на тази кооперация (както и ние) с голямо
 удоволствие наблюдаваха, как "бригадата хамали" млатиха бедните мутри
 и ги гониха с ритници, избиваха им зъбите и ги търкаляха по целия
 двор като камъни в полето...