[Dict] Кой е правилният разделител при номериране?

Sah War ve4ernik at gmail.com
Sat Mar 21 14:54:28 EET 2015

Да, номерирането на български се прави с точки, като някои обясняват това с
това, че уж се падат числителни редни. Важно е да се каже, че на български
се пише точка и след числата за подточките, т.е. 1.1.5., а не 1.1.5 —
последното е английският вариант.

Горното го пише в речника на БАН от 2012 г. (издателство „Просвета“), пък и
е практика в българския език от дълги години насам.

В училище са ни учили, да разделяме със запетайки, както е в примера ми.

Ами, явно не са те учили по официалните правила на БАН в такъв случай...

„1,25“ се използва за десетичната ЗАПЕТАЯ в българския език (на английски е
десетична ТОЧКА). В България в магазините масово пишат „1.25 лв“ вместо
правилното „1,25 лв.“ поради папагалствене от английския, пък и защото
немалка част от апаратите за издаване бележки за покупките ползват
английския модел...

Поздрави,
Sah War (sahwar), <ve4ernik at gmail.com>, http://sahwar.wordpress.com

На 21 март 2015 г., 14:46, _ ССТАНЕВ <sstpr at narod.ru> написа: