[Sa] the bottom line

Vladimir Germanov v.germanov at gmail.com
Thu Apr 12 09:24:07 EEST 2012

On 11 April 2012 19:36, "Боби Б." <606u at dir.bg> wrote:

> Хайде и аз да се разпиша по темата. Не съм навътре в системната администрация; налага ми се да поддържам няколко Intranet Линукс-машини, но по-скоро е въпрос на личен избор (заради облекчаване на всекидневната работа и общото благо), от колкото на задължение. В тази връзка не бях пускал почти никоя от подкараните услуги, още по-малко на машина, която се вижда от Интернет. Беше забавно, беше и тръпка :-) За съжаление не мога да кажа, че съм запомнил много (но сигурно ще "ми дойде" ако се наложи да го правя отново), но, от моя гледна точка, инвестираното време си заслужаваше отвсякъде.

> [...]

И от мен няколко думи. Първо благодарности на maniax-а за направения
"не-курс". Много са малко хората които биха се хванали с подобни
дейности без заплащане и с натоварване на свободното си време.
Благодаря и на хората, които осигуриха техниката и Интернет
свързаността.
С какво помогна този курс на мен:
- възможност за експериментиране на услуги, настройки и др., без да се
притесняваме, че ще ни "падне главата", ако провалим/развалим нещо
- припомних си някой неща, които съм ги правил преди и бях забравил за тях
- някой от задачите не бях ги експериментирал преди и ми беше доста интересно
- отбелязах си за мен, че не правя пълна документация, което е много
голям минус и смятам да си взема поука от това
- запознах се с интересни хора (макар и само виртуално, това може и да
се поправи :) )
- най-интересни ми бяха задачите за irc, distributed fs, размяната на
машините, възстановяването от backup - доста неща понаучих от тях
- отбелязах си, че трябва да се интересувам по-сериозно от bsd
- беше забавно :)

Какво очаквах, но не се случи:
- наистина повече обсъждане
- някой да ни мъмри по-сериозно, че не си пишем документацията
- да има vpn, clustering, simple voip, може би да си поиграем и с
други системи за виртуализация

Като за първа версия на курса според мен беше ОК, но винаги може и
по-добре :) Не съжалявам за отделеното време и ми беше приятно да
участвам. Определено бих препоръчал курса на хора, които искат да се
занимават с това.

Поздрави,
Владо