[Sa] Fwd: ntp проблеми

Boyan Krosnov boyan at krosnov.org
Sat Feb 25 17:43:24 EET 2012

Георги,

> Разлики в конфовете не виждам, но leap indicator-a ми е 11, явно там
 > е проблема. Как се променя?

> Сървиса тръгна, но не успявам да му задам точен час с date:
> Local time is now:      Sat Feb 25 16:20:00 EET 2012.
> Universal Time is now:  Sat Feb 25 14:20:00 UTC 2012.

Първо за Leap indicator = 11 погледни тук.
http://lmgtfy.com/?q=%22leap+indicator%22+11
Да. Вярно е че не е първия резултат, но все пак по-добре, отколкото да
приемаш че участниците в не-курса са супер специалисти по NTP.

Второ: Ако ще ползваш NTP за синхронизация на часовника, не искаш докато
ти е пуснато ntpd-то да пипаш часовника на машината. Ако ще пипаш
часовника, рестартирай ntpd-то след това.

Трето: За да се синхронизира ntpd-то е необходимо да се изпълнят няколко
условия. Например часовника ти вече да е точен или алтернативно да
изчакаш няколко минути за да реши да прескочи. Локалния часовник да не
дрифт-ва много и да няма друг който да го jump-ва периодично. Този
списък не е изчерпателен.

Поздрави и успех,
Боян