[Us] Подобрения по осветлението

Vladimir Vassilev vloo at initlab.org
Thu Sep 29 18:29:16 EEST 2022

Здравейте, дружина,

Пускам цитат от мейла, който пратихме миналата година при преговарянето за
подкарването на система за контрол на достъпа до Лаба, който цитат съдържа
ангажиментите ни за осветлението:

4. Инсталация на *допълнително осветление около сградата*, за да бъде
> постоянно светло, когато имаме организирани събития. Алтернативно - промяна
> на режима на работа на наличните осветителни тела около сградата и
> евентуалното монтиране на фотоклетки, където би било нужно.
> 5. Поставяне на осветително тяло с* фотоклетка в коридора на №64*, така
> че да няма разхождане в мрака, когато приключваме по-късно събитие.
> 6. Поставяне на* фотоклетки за осветлението по стълбищата*, защото
> понякога се налага да бързаме, за да не останем на тъмно, докато пренасяме
> техника, примерно.

Това пък е обратната връзка относно резултата до момента:

> [...]
> по-към къщата като слиза човек-хора от стълбите и ако може по-дълго да
> свети, доста бързо загася.
>
>    1. Ако считате,че за да е осветено мястото по-добре и двора и стълбите
>    и  се налага да се постави друга вана по-към къщата/ на оградата или на
>    самата къща да го обсъдиме, но наистина е доста тъмно.
>

>    1. Входната врата не работи нещо механизма-да го погледнете-с
>    дистанционно, без, нещо блокира, дори да е отключено.
>

>    1. Моля те, да решим тия неща по-скоро-защото започваме много чести
>    вечерни събития от 19ч-22 и  Жаклин е притеснена че  се стъмва по-рано и

Нещата, които ние можем и ми се струва смислено да направим, са:

1. Да вържем останалите V-TAC LED панелчета по зелената ограда в посока
беседката, за осветим и тая част на сградата.
2. Да поставим някакво осветително тяло под тавана на беседката, така че тя
самата да може да се включва и да свети. Там има разклонител, та тази част
би трябвало да е лесна, стига да изберем подходящото тяло за целта.
3. Да опитаме отново настройване на прожектора над вратата, и ако може след
него повече да не се пипа, защото почти съм сигурен, че беше в адекватно
състояние преди последното разбъзикване.
? 4. Да се монтира втори прожектор, разположен точно срещу стълбищата,
гледащ леко към черната порта, така че да се активира хем от излизащи от
къщата, хем от идващи от портата. Тук реално бихме могли да сложим и
текущия прожектор, защото на сегашното му място малка част от светлината
стига до главната част на двора и се губи ползата от него, а дърветата зад
черната порта не можем да ги изкъртим.
? 5. Да разместим саксиите с кипарисите, така че да освободим светлината от
арките да пада свободно към двора. Естествено, ще трябва съгласуване с
Жаклин, ама и без това тия саксии са станали на котешки тоалетни и май е
по-добре да са по-далеч от човекопотока с работещо обоняние.
? 6. Да измислим нещо друго, осветяващо предната част на двора.

Идеите ви са добре дошли.

Vladimir Vassilev
root @ init Lab
+359 885 448475