[Dict] Двупосочен българско-английски речник във формат StarDict

Petar Toushkov pt.launchpad at gmail.com
Mon Mar 23 22:11:33 EET 2020

Здравейте,

Преди десетина години конвертирах двупосочния българско-английски речник
на БГ Офис помощника за работа и със StarDict. От доста време
продължавам да си го ползвам и с GoldenDict.

Конвертираните файлове се намираха тук-там из мрежата, но наскоро
забелязах, че са почти неоткриваеми, така че използвах наново
оригиналите от хранилището на БГ Офис в SourceForge и резултатът е тук:

https://github.com/cellfourteen/English-Bulgarian-dictionaries-in-StarDict-format

На пет-шест места сега направих корекции по транскрипцията – по нея
продължават да си съществуват чести грешки, което явно е останало още от
първоначалното сканиране и ще трябва доста търпение, за да се изчистят
напълно. Но иначе мисля, че речниците са конвертирани без загуби.

GitHub не ми е силната страна. Надявам се обаче, че там речниците ще са
на по-видимо място.

По въпроса за лиценза: в момента съм сложил Creative Commons Zero v1.0
Universal (и все още може да се промени). От Радостин Раднев знам, че
лицензът на речниците се води „неясен“. Най-близко до ума е, че
интелектуалната собственост по изготвянето на двата речника е в посока
БАН отпреди демократичните промени, и сигурно ще си имам ядове в бъдеще,
но ако се погледне как се ползват през годините, каква е нуждата от тях
и колко време е минало, реших, че този лиценз е най-безобидният вариант.
(Ще се радвам на съвети в това отношение.)

Също и – ако имате препоръки или ви се работи по-усилено върху поправки
и добавки, моля, пишете ми.

Поздрави,
Петър Тушков