[Us] Чистене на лекционната

Petko Bordjukov bordjukov at gmail.com
Mon Nov 21 18:13:26 EET 2016

On Mon, 21 Nov 2016 03:10:48 +0200,
Petar Velkov wrote:

> Според моите разбирания, хакерспейсът трябва да предоставя на членовете си
> среда за експерименти.

Според моите разбирания, хакерспейсът трябва да предоставя на общността си
среда, в която _всеки_ неин член да може да работи по проектите си.

> Ако някой висшестоящ ще определя как може да се експериментира и как не

Според Устава, УС се „разпорежда с имуществото на сдружението при спазване
изискванията на устава“, според правилника ни „Всеки посетител на Лаба е длъжен
да оставя Лаба в състоянието, в което го е заварил или по-добро.“

Никой не „определя как може да се експериментира и как не“, стига
„експериментирането“ да не пречи на работата на всички останали в лаба. Считам,
че това не само е в пълномощията на УС, но и УС е _длъжен_ да го прави за да
защитава интереса на членовете на сдружението.

Не е редно, когато някой друг иска да използва мястото в лаба, да трябва да си
изгуби часове да разчиства, защото, не само че няма къде да си остави лаптопа в
лекционната, но дори няма къде да стъпи на пода. Независимо кой и какво прави,
считам, че е в разрез с вътрешния ни правилник, след като е приключил за деня,
за уикенда и пр., да остави Лаба в подобно състояние.

Забележи, че дори при подготовката за феста, лекционната беше по-подредена,
отколкото беше вчера, независимо че имаше огромно количество техника, кабели и
хора.

> заради нечие събитие мрежата на лаба ще бъде счупена в продължение на седмици

Мрежата на лаба, що се отнася до имуществото на лаба (а именно – един брой
TP-Link WDR-4300) не работеше само за времетраенето на Феста. В понеделник
вечерта съответното устройство вече работеше. В дните на Феста работеха два броя
Cisco AP-та, предоставени на лаба от Васил. Те продължиха да работят до снощи,
когато дойдох на обяд, за да въстановя двата D-Link DAP2695 (пак предоставени на
Лаба от Васил), а всъщност прекарах целия ден до 11 вечерта в разчистване. Аз
лично не виждам как това е „счупена в продължение на седмици“ мрежа.

> и ако "your shit is stuff and their stuff is shit"

Моят stuff и моят shit се ограничава до една кутия неща, които ВИНАГИ прибирам,
след като съм приключил работа за момента с тях. Никога не съм си позволил:

  * Да оставя пръснати принадлежности, така че да пречат на останалите.
  * Да ползвам пространството на Лаба за склад на вещи, които може, а може и да
    не ми потрябват, но със сигурност биха били непотребни на всички други И на
    Лаба.
  * Да правя забележка на някого, че е разчистил, след като аз сам не съм го
    направил.

Не само това, но и активно разчиствам, всеки път, когато видя, че в Лаба е
разхвърляно.

Очаквам и другите членове на общността ни да се съобразяват по същия начин
помежду си и с Лаба и да проявяват уважение, както към личностите, така и към
времето и работата на останалите.

---
Поздрави,
П.