[Us] Промени по инфраструктурата на лаба от Венци

Венцислав Атанасов user89 at gmail.com
Mon Jul 1 13:14:12 EEST 2019

Здравей, Крокодил,

Радвам се че си си събрал аргументите срещу мен в един мейл, защото така е
много по-лесно да ги коментирам, отколкото да ме нападаш за случайни неща в
IRC, и да ме изритваш от дискусията по-късно, защото не желаеш да се
аргументираш или просто не си си пил лекарствата.

Отговорите ми са по-долу, в цитираното съобщение.

Венци

On Mon, Jul 1, 2019, 11:42 Vasil Kolev <vasil at ludost.net> wrote:

> Добрутро, добри хора.
>
> Имам въпрос към УС по темата промените, които прави по инфраструктурата
> на лаба, които според мен са без мисъл и идея.
>
> От последните неща са, че в момента ми е down router-а за openfest
> (който ще гледам как е угасен в сряда, като имам път до лаба), снощи в
> 12 и нещо занимаваше Точо да търсят релси и да монтират сървър, и като
> цяло има опити да се смени текущата система без да има нужда (т.е. да
> се подменя релето и т.н.).

Не знам дали рутера ти работи. Не съм му пипал кабелите преди момента, в
който каза, че не работи. След това направих каквото можах за да го
подкарам (смених кабела, контакта в който е) и въпреки това няма ясна
индикация дали е ъп. Предния панел не му работи, а вътре се вижда че свети
нещо, но не знам дали е индикация че е включен, или само че ethernet порта
е линкнал. Дори Точо го гледа, и пак не разбрахме какво се случва.

Помолих Точо да ми помогне, и той дойде. Ако не е имал възможност, щеше да
ми откаже. Ако междувременно си го осиновил и ми държиш сметка защо съм
експлоатирал труда му, лично ти се извинявам за това.

Изпитвам нужда, да сменя текущото у-во, защото производителя вече не
поддържа този модел netcontrol (8RT1A1) и старата версия на PicoIP.
Препоръчват, вместо него да се ползва 8RS2A1 с PicoIP v2, което
възнамерявам да поръчам, заедно със сензори за температура и влажност,
понеже метео станцията която ти си оставил, забива от време на време и не е
достъпна да се свалят данни от нея. Също така, на една от клемите (C1-4) е
повредена резбата на блока, в който се завинтва винта, държащ кабела. Точно
тази клема ни е нужна за отваряне на входната врата, и смятам че е важно да
осигурим възможно най-добър контакт точно там. За момента съм закърпил
положението с друг, по-голям винт и нова пластина, но в дългосрочен план
бих сменил устройството.

> Моят опит с различни проекти правени с Венци показва, че на него не
> може да се разчита особено (напр. случая със сайта на openfest),
> особено ако опира до комуникацията с хора (визирам mail-а от Петко
> преди няколко дни и случката около Ружи с идеята за викането на
> полиция, както и че постоянно успява да ми лази по нервите). Личното ми
> мнение е, че нищо не трябва да зависи изцяло от него по горните
> причини, и за това аз лично отказвам да имам общо с каквито и да е
> промени, поискани от него, освен ако не са одобрени от УС.

Случая със сайта на openfest няма място в аргументите ти за това колко съм
несериозен, защото там въпроса е политически (различни виждания за такъв
вид събития с останалите членове на ФОП), а не техническата ми невъзможност
или нежелание да допринасям. Това което съм направил по въпросния сайт, и
до момента е върши доволно добра работа, дори да е имало нужда от корекции,
но това разбира се няма да го споменеш.

Мейла на Петко е резултат от лоша комуникация между мен и него. На
последното УС в четвъртък го коментирахме, уточнихме се вътрешно какво съм
имал предвид и защо се е стигнало до толкова остра реакция, и стигнахме до
решение да не занимавам Петко в качеството си на представител на УС, с
молби или недоволство относно неговите проекти, свързани с Лаба. Тъй като
той написа в мейла че не желае да започва дискусия, не сме му отговаряли.

Случката с Ружи не мисля че е нещо, което да се коментира в мейлинг
листата, но мога да кажа само, че в ролите на УС влиза създаването на
правилник, следенето дали се спазва и при сигнал че не се спазва, взимането
на конкретни мерки. В този случай, не мисля че съм направил нещо, което не
е подходящо за ситуацията, или не ми влиза в правомощията.

Искрено съжалявам, че ти лазя по нервите. Мога да ти отговоря с цитат от
твои реплики към мен, по-рано изпратени в IRC: stfu & fuck off. Държа да
отбележа, че отговора ми е насочен лично от мен като физическо лице, а не
от името на Инит Лаб или друга фирма/организация, която представлявам.

> Намирам за много трудно да нося отговорност за инфраструктура, по която
> се работи по тоя начин. Ако не ми пукаше, щях да я изнеса на spitfire и
> да си махна достъпа, но понеже не очаквам да оцелее дълго време, няма
> да прибягвам до това.

Никой няма да ти държи сметка, за проблем на инфраструктурата, предизвикан
от някой, който не си ти. Не знам как изобщо би ти хрумнало нещо такова.
По-скоро не желаеш да си признаеш колко си претупал някои от нещата, защото
дългогодишния ти опит и егото пречат да погледнеш реалистично на нещата. А
то няма нищо страшно, нито да приемеш че има по-добри начини от твоя, нито
да похвалиш нечие друго решение. Дори когато съм твърдо против някой/нещо,
се опитвам да видя доброто и ползите от неговото мнение/решение, и да си
представя нещата от неговата гледна точка.

> Изобщо, Венци, не знам къде ти е проблема, ама може ли да си го решиш,
> вместо да си го избиваш в правенето на безсмислици?

Конкретен проблем нямам, по-скоро е комбинация от желание да изградя
по-лесна за поддържане и interopability инфраструктура, и може би малко
желание, да покажа на теб и Петко, че начина по който сте направили нещата,
също е толкова малко тестван колкото моя, но е приложен защото не е имало
друга работеща алтернатива към тогавашния момент, а с времето се е
"самоизтествал" и затова го смятате за "стабилен". Аз искам да изградя
някаква система, която първо да се проектиера, да се тества, да се правят
опити да бъде счупена, да се остави на staging някакво време, да се
активира вместо старата, като старата се остави за бекъп паралелно, и ако
след още няколко месеца няма оплаквания и проблеми в новата - да замени
напълно старата. Това разбира се ще е придружено с инструкции за
инсталация, и отстраняване на често срещаните проблеми, каквито за текущата
не винаги има, и се прнуждаваме да правим събития, на които ти да обясняваш
как работят нещата, вместо от day one да са документирани.