[Us] Предложение за принципно решение относно COVID

Alex Milanov alex at i4web.biz
Sat Apr 10 14:32:16 EEST 2021

Здравейте,

Дам, с тази епидемична и политическа обстановка не знам в кой момент ще
се върнат адекватни мерки.

За това и предложих в чата още първата седмица да помислим в посока
принципни мерки за ползването на лаба. И приветствам че действаме в тази
посока.

Отностно метриките, имам 2 притеснения едното е че с тези цифри сме
далече от отхлабване на мерките, като в същия момент връщат деца на
училище, отварят заведения и тн ...

Т.е. имаме сериозно разминаване с официалната политика. Не казавам че е
лошо това, но може би има логика да ги ревизираме малко.

Примерно: 1. Под 10000 2. 10000-13000 3. 13000-15000 4. Над 15000

Второто е че конкретните метрики не са лесно достъпни и съответно
повечето хора не ги следят за разлика от може би бройка/процент
положителни тестове на ден, може би съотношение заболели/оздравели на ден.

И за ревизирането и за достъпността може би ще е добре да погледнем, ако
някой още не е погледнал, какви са възможностите за достъп към тези
данни, някакво api ...

И в последствие да ги комбинираме и да видим дали може да изкараме в
графики - тенденции, съотношения между различните метрики, съотношение
със текущия сезон, промяна на времето и тн ...

Та нърд брейна ми върви в тази посока. Event organizer brain-a ми върви
в посока че в текущото положение и ситуация (отпускане на мерки, лаба на
нова локация, затруднения в достъпа до лаба) по-скоро ще е нужно в даден
момент активно да агитираме хората да идват в лаба от колкото да ги
спираме. От друга страна ако ще държим мерките в лаба затегнати, може би
е хубаво да помислим как да поддържаме лаба релевантен и ангажиран с
общността. В тази посока пуснах идеята да го ползваме като локация за
стрийминг на релевантни събития и лекции (nerd, tech, open source, ...)

Та това са ми мислите в момента по тези теми.

По-здрави,

Сашо