[Yo] казус: софтуерна разработка, авторски права, интелектуална собственост

Simeon Velichkov simeonvelichkov at gmail.com
Tue Jan 16 18:39:46 EET 2018

Дори и да не е уредено с договор, ако изкараш настрана полезна абстракция в
библиотека и я публикуваш в личният си GitHub профил не би трябвало да има
проблем. Просто ще си maintainer на дадената библиотека и ще работиш и по
бизнес логиката на самият проект. Ако фирмата има публичен GitHub профил
можеш да попиташ дали са съгласни да публикуваш там проекта като OSS с
подходящ лиценз. Веднъж публикуван публично кодът може да бъде fork-нат и
от там проблемът е решен - собственик е този който го поддържа и развива :)

Друго какво? Ако си много високо в стека и пишеш бизнес логика / end user
приложение - какво точно ще преизползваш от там? като изключим copy/paste
парчета код в друг проект, което е трудно проследимо.

Симо